Logohandtekening - FAQ
Servicepunt
Kennismaken
085 – 273 58 18
FAQ2023-04-26T15:06:42+02:00

FAQ

Onze FAQ. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten zo snel mogelijk geholpen zijn. Hier vind je antwoorden op veel gestelde vragen.

Heb je input of toch een andere vraag? Laat het ons weten, we helpen je graag.

#askingforhelp

Mijn computer is vastgelopen, wat nu?2023-04-26T09:07:35+02:00

Je bent lekker aan het werk en ineens loopt je computer vast.. Erg vervelend, dus je wilt het zo snel mogelijk opgelost hebben. Daarom hebben wij de eerste handelingen voor je op een rij gezet.

Computer vastgelopen? Blijf rustig

Allereerst is het belangrijk om geduld te hebben. Het kan zijn dat een applicatie op de achtergrond aan het updaten is. Of dat deze even overbelast is. Blijf rustig, pak een kop koffie en misschien gaat hij het met een paar minuten weer doen.

Updates uitvoeren als de computer vastgelopen is

Probeer de computer opnieuw op te starten en controleer op Windows of Apple updates. Je kunt de computer geforceerd afsluiten door de aan/uit knop langere tijd in te houden. Is de computer uit? Wacht dan een paar seconden en zet hem weer aan. Als de computer weer is opgestart, controleer dan bij instellingen op updates.

Geen updates en blijft je computer of laptop vastlopen? We helpen je graag!

*Let op! Dit zijn tips, je kunt hier geen rechten of plichten aan ontlenen. Weet altijd wat je doet. Twijfel je? Bel ons servicepunt, we helpen je graag!

Mijn computer is traag. Wat kan ik hieraan doen?2023-03-28T11:59:49+02:00

Het is erg vervelend, je wil aan het werk en je computer is tergend traag.. Dit kan heel veel verschillende redenen hebben, van updates die klaarstaan tot slechte verbinding op bijvoorbeeld de WiFi. “Prima”, horen we je denken, maar je wilt dit zo snel mogelijk opgelost hebben. Dan kun je natuurlijk ons servicepunt bellen of je probeert eerst de volgende stappen te doorlopen:

Een trage computer kan liggen aan bepaalde applicaties

Dat je computer traag is, kan heel veel redenen hebben. Allereerst is het verstandig om na te gaan wat er precies traag is? Zijn bijvoorbeeld Outlook, Excel of Word, het CRM systeem of een andere applicaties traag? Dan kan het liggen aan deze applicaties. Controleer op updates of sluit ze een keer af en start ze vervolgens weer.

Vaak helpt het opnieuw opstarten van een trage laptop

Is de computer in alles traag? Dan helpt het vaak om je computer of laptop opnieuw op te starten. Hierdoor heeft de computer de tijd om bepaalde updates uit te voeren, mocht dit de oorzaak zijn.

Nog steeds traag? Controleer updates

Is de computer na het opstarten nog steeds traag? Controleer dan op Windows of Apple updates. Kan er een update uitgevoerd worden? Doe dit dan. Pak een kop koffie en start de computer daarna nog een keer opnieuw.

Hoe is de internetverbinding van je trage computer?

Werkt dit allemaal niet? Dan kun je als laatst nog controleren of het aan je wifi of internet ligt. Probeer eens met de Hotspot van je telefoon te verbinden. Is de computer nu sneller? Dan ligt het (waarschijnlijk) aan de WiFi. Wil je weten hoe je dit probleem op kunt lossen? Lees dan deze FAQ: Mijn internet is traag, wat kan ik doen?

Kom je er niet uit? Blijft je computer traag? We helpen je graag!

*Let op! Dit zijn tips, je kunt hier geen rechten of plichten aan ontlenen. Weet altijd wat je doet. Twijfel je? Bel ons servicepunt, we helpen je graag!

Hoe zet ik mijn e-mail op mijn telefoon?2023-04-12T10:59:24+02:00

Het is natuurlijk super handig om je mail ook op je telefoon te kunnen checken. Maar hoe zet je jouw e-mailbox op je telefoon? Dat is afhankelijk van je telefoon en de app die hebt geïnstalleerd.

E-mail op jouw Android telefoon

Heb je een toestel met Android? Installeer dan de Outlook voor Android-app vanuit de Play Store en volg de volgende stappen:

  1. Open de Outlook voor Android-app en klik op ‘aan de slag’.
  2. Je klikt op het menu en gaat naar instellingen. Daarna kies je voor ‘account toevoegen’ en klikt dan op ‘e-mailaccount toevoegen’.
  3. Typ je volledige e-mailadres en tik vervolgens op doorgaan. Je voert het wachtwoord van je e-mailaccount in en klikt op ‘aanmelden’ of ‘volgende’.
  4. Verifieer je identiteit als meervoudige verificatie is ingeschakeld.

1. Open de outlook voor Android-app en klik op ‘aan de slag’

E-mail toevoegen aan je Iphone

Bij een Iphone of ander Apple apparaat gaat het wat anders. Ook daar hebben we een aantal stappen voor je op een rijtje gezet. Hiervoor kun je ook gewoon de ingebouwde mail app voor gebruiken.

  1. Ga naar instellingen, scroll naar beneden en klik op “Mail”.
  2. Klik vervolgens op accounts
  3. In accounts zie je (eventueel) je huidige accounts en kun je klikken op: “Nieuwe account”
  4. Klik op Microsoft Exchange
  5. Vul hier je e-mailadres in en de naam die je dit account wil geven. Klik op volgende en vervolgens op Log in
  6. Nu verschijnt er een aanmeldscherm van Microsoft. Hier kun je jouw wachtwoord invullen en aanmelden.
  7. Het kan zijn dat om een machtiging gevraagd wordt, klik op ‘Akkoord”.
  8. Als laatst kun je ervoor kiezen om alles te synchroniseren of alleen je e-mail.
Iphone - FAQ

Heb je een ander toestel, of wil je de e-mail via een andere app installeren? We helpen je graag!

*Let op! Dit zijn tips, je kunt hier geen rechten of plichten aan ontlenen. Weet altijd wat je doet. Twijfel je? Bel ons servicepunt, we helpen je graag!

Ik kan geen verbinding maken met WiFi?2023-03-28T11:58:01+02:00

Zie je een WiFi signaal in de beschikbare netwerken lijst staan, maar krijg je maar geen verbinding? Wij hebben een paar korte tips voor je!

  1. Staat het wifinetwerk wel in de lijst van de wifinetwerken waarmee je verbinding kan maken? Niet? Dan is het verstandig om de WiFi van je toestel een keer aan- en uit te zetten. Je kunt ook de Router en/of modem herstarten. Hier leggen we je uit hoe dit moet.
  2. Controleer of andere apparaten wel verbinding kunnen maken. Is dit wel het geval? Herstart je apparaat. Door het herstarten kan het zijn dat je wel verbinding kun maken met de WiFi!
  3. Herstart het wifipunt waarmee je verbinding wilt maken (router of het Access Point) en probeer het daarna opnieuw!

Krijg je nog steeds geen verbinding? Laat het ons weten, we helpen je graag!

Mijn internet is traag, wat kan ik doen?2023-04-26T09:11:21+02:00

Je computer werkt goed, maar je internet is extreem traag. Frustrerend, want je kunt niet het werk verrichten dat je wil. Dus wat kun je doen aan traag internet? Er zijn een aantal simpele oplossingen, die vaak helpen. Het is wel handig om eerst na te gaan of iedereen op kantoor hier last van heeft. Het kan ook aan jouw computer liggen. Deze oplossingen zijn gericht op het internet in het algemeen, dus als iedereen er last van heeft. Helpen ze niet of kom je er niet uit? Je kunt altijd ons servicepunt bellen!

Start bij traag internet je modem & router een keer opnieuw op.

Traag internet kan aan je Modem en/of router liggen. Daarom is het handig om je modem en router een keer opnieuw op te starten. Een tip van ons: Overleg even met je collega’s of het goed uitkomt dat het internet er even uitgaat. Het opnieuw opstarten doe je zo:

  1. Staat er een aan/uitknop op de modem, dan kun je deze indrukken. Maar een betere oplossing is het loskoppelen van de router en de modem door de stekker uit het stopcontact te halen. Let op! Gebruik geen knop met het label Reset of Restart, dan wordt waarschijnlijk het fabrieksreset- of herstelproces gestart.
  2. Wacht in ieder geval 30 seconden. Dan kan het apparaat afkoelen en kan het signaal doorgegeven worden dat de verbinding verbroken is. Sluit dan de modem weer aan. Schakelt hij niet in? Druk dan op de aan/uit-knop.
  3. Wacht minimaal 60 seconden totdat de eerste drie lampjes stabiel zijn (afhankelijk per model), dan is de modem volledig ingeschakeld.
  4. Sluit dan de router weer aan. Soms moet je ook hier nog even op de aan/uit-knop drukken. Wacht minimaal 2 minuten tot de router weer is opgestart. Heb je een combinatie modem/router? Dan kun je deze stap overslaan.
  5. Controleer of alles nu weer goed werkt.

Heb je nog andere netwerkapparatuur? Controleer of je deze ook kunt herstarten.

Blijft je internet traag? We helpen je graag!

Wat moet ik doen als ik geen internet heb?2023-03-28T11:55:25+02:00

Heb je helemaal geen internet? Dat is vervelend! Ook hiervoor zijn een aantal simpele oplossingen dit vaak werken. We hebben ze voor je opgesomd!

  1. Als eerst is het handig om te controleren of de internet router wel aan staat. De router vind je vaak in de technische ruimte of de meterkast. Branden er geen lampjes? Meestal is er een aan/uitknop die je in kunt drukken.
  2. Staat de router aan? Controleer dan of andere apparaten wel verbinding hebben, doen deze het wel? Dan ligt het waarschijnlijk aan je apparaat!
  3. Herstart je apparaat. Hierdoor wordt het apparaat opnieuw aangemeld bij het netwerk.
  4. Werk je via een bekabelde verbinding? Controleer dan je internetkabel, volg de kabel en kijk of deze goed aangesloten is. Probeer eens een andere kabel, misschien is de kabel kapot!
  5. Krijg je geen verbinding met WiFi? Check dan deze uitleg.

Heb je alles geprobeerd maar doet internet het nog niet? Probeer dan je modem & router opnieuw op te starten. Hier leggen we uit hoe dit moet.

Nog geen succes? Bel ons servicepunt.

Hoe koppel ik DUO Twee-factor authenticatie?2023-03-28T11:56:32+02:00

Voor het uitrollen van DUO sturen wij meestal een Enrollment mail. In deze mail staan de stappen om DUO te installeren. Kies voor Android als je een Android toestel hebt. Heb je een Iphone? Kies dan voor Apple.

Heb je de mail niet ontvangen? Neem dan contact op met ons servicepunt! We helpen je graag.

Ben je nog geen klant bij InventIT maar wil je toch DUO twee-factor authenticatie voor jouw omgeving? Dan helpen we je ook graag!

Heb je Microsoft 2FA nodig? Bekijk dan dit artikel.

Hoe koppel ik Microsoft 2FA?2023-03-29T11:58:29+02:00

Let op! Twee-factorauthenticatie moet al geconfigureerd zijn op jouw Microsoft 365 omgeving.

Hecht je veel waarde aan het beveiligen van de Office 365? Installeer dan de tweestaps-verificatie van Microsoft (Microsoft 2FA).

Ga op de computer naar: https://aka.ms/mfasetup. Hier kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Je krijgt de pop-up “meer informatie vereist” en klikt op “volgende”.

Download vervolgens de Microsoft Authenticator app op je mobiele telefoon en klik 2x op volgende.
Als de app gedownload is, kies je bij het opstarten van de app voor: “Een QR-code scannen” en niet voor: “Een Microsoft account toevoegen”.

Op de computer open je de Microsoft Autenthicator app en selecteer je de 3 puntjes en kiest voor “+ account toevoegen”. Vervolgens kies je voor werk- of schoolaccount. Dan wordt een QR code getoond, deze kan je via de Microsoft Authenticater app op je mobiele telefoon scannen.

Klik na het scannen van de QR code op “volgende” op je computer. Er wordt een test bericht gestuurd naar je mobiele telefoon. Klik op goedkeuren.

Klik hierna op de computer nogmaals op “volgende”. Microsoft 2FA is nu volledig geïnstalleerd.

Heb je DUO Twee-factor authenticatie nodig? Bekijk dan dit artikel.

“Erg snel in reactie, altijd een oplossing en denken goed mee.”

Staat jouw vraag niet op onze FAQ pagina?

Laat het ons weten, we helpen je graag!

Servicepunt